Travelbags.nlTravelbags logo

Het verhaal achter Secrid 

Niet alleen een begrip in Nederland, maar ook wereldwijd: de pashouders van Secrid! Oprichters Marianne en René wisten in 2009 de Cardprotector te introduceren. Inmiddels heeft het merk de hele portemonneemarkt op zijn kop gezet en is Secrid uitgegroeid tot een wereldwijd succes met meer dan 7.000 verkooppunten. En, dit is nog maar het begin..  

De eerste Secrid wallet 

Laten we eerst teruggaan naar het ontstaan van Secrid, wat eigenlijk al vele jaren eerder is begonnen, in 1997 om precies te zien. Contant geld wist in deze periode plaats te maken voor betaalkaarten, de smartphone maakte zijn entree en persoonlijke documenten kregen het formaat van een creditcard. Al snel wisten Marianne en René hierop in te spelen met de allereerste wallet: De Secrid Bodycard!  

Het duo wist met meer dan 25 jaar ervaring talloze producten te ontwerpen zoals interieurstukken tot ICT-oplossingen. Wanneer in 2008 de financiële crisis om de hoek kwam kijken, begon het steeds meer te kriebelen om hun droom te volgen. Zo gezegd, zo gedaan! De droom om een eigen merk te beginnen met de visie om mensen anders te doen kijken naar de inhoud van hun broekzak werd waargemaakt.    

Comeback van de Bodycard 

De Secrid Bodycard kreeg in 2008 zijn comeback en het duo weet meer dan 650.000 exemplaren te verkopen. Tijd om met een volledig nieuw product op de markt te komen, natuurlijk geïnspireerd op de Secrid Bodycard. Zo werden de eerste 13.000 Cardprotectors thuis aan de keukentafel gemaakt, en dat met succes! Deze moderne kaarthouders werden destijds goed opgepakt en het duo wist de kleine oplage constant te verdubbelen. Inmiddels worden de portemonnees verkocht in meer dan zestig landen over de hele wereld!  

Productie in eigen land 

Het oer-Hollandse bedrijf Secrid is een goed voorbeeld van een bedrijf die er bewust voor kiest om lokaal te produceren. Het bedrijf wil kwaliteit leveren en niet de goedkoopste zijn. Zo worden de portemonnees op verschillende sociale werkplaatsen in Nederlands gemaakt en komt het grootste gedeelte van de materialen uit de buurt. Produceren in Nederland betekent dan ook dat het grote voordelen met zich meebrengt: van het creëren van werkgelegenheid tot aan het bewuster en milieuvriendelijker produceren. Het verbeteren van de kwaliteit op het gebied van productie, personeel en milieu zijn belangrijke speerpunten van de organisatie en staan dan ook hoog in het vaandel van het merk. 

Van wallets naar mondmaskers 

Machines staan stil en de werkvloer is leeg tijdens de uitbraak van Corona. Ook in tijden van crisis weet Secrid de lokale productie anders in te zetten. Tijdelijk weet Secrid duizenden handgemaakte mondkapjes te produceren in samenwerking met Reinier de Graaf ziekenhuis! Een prachtig voorbeeld om met deze kleine bijdrage in de samenwerking een groot verschil te maken!  

Lange levensduur 

Alle Secrid wallets worden zo ontworpen dat het een lange levensduur heeft en met reparatie waar nodig. Hoe bewust en goed er op dit moment ook wordt geproduceerd, het kan volgens het merk altijd beter. Een ding is duidelijk: Secrid heeft nog veel mooie dromen om waar te maken!  

Koen